کد خبر: ۱۶۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
واعظ شهیر سرچهان مطرح کرد: 

 امام حسین (ع) الگویی والا برای همه جهانیان

واعظ شهیر سرچهان گفت: امام حسین (ع) الگویی والا برای همه جهانیان به‌خصوص شیعیان است، همان‌طور که در منابع تاریخی و حدیثی اسلام اعم از آثار اهل سنت و مکتب تشیع، فضائل فراوانی برای امام حسین (ع) ذکر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اسمعیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: زیارت اربعین بزرگ‌ترین اجتماع سالانه مردمی جهان است که نمادهای مذهبی منحصر به فردی وجود دارند که به‌عنوان پیوندهای ناگسستنی عمل می‌کنند و طرفداران خود را برای تشکیل جوامع منسجم متشکل از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف متحد می‌کند.

وی افزود: زیارت اربعین بزرگ‌ترین اجتماع سالانه مردمی جهان است، اربعین در عربی به معنای چهلم است راهپیمایی سالانه اربعین با الهام از اهداف والای امام حسین (ع) و شخصیت متعالی و ملکوتی آن حضرت میلیون‌ها نفر را از سراسر جهان به خود جذب کرده است، در واقع زائرانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند دارای گرایش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی عقیدتی و سیاسی هستند.

واعظ شهیر سرچهان در خصوص اینکه اربعین حسینی چه تأثیری بر اتحاد جهان اسلام می‌گذارد، مسلمانان و غیر مسلمانان با پیمودن صدها کیلومتر در امتداد جاده‌های غبار آلود منتهی به کربلا اتحاد خود را در جستجوی آزادی واقعی و حقیقت نهایی نشان می‌دهند، تأثیر معنوی عاشورا و اربعین و فلسفه ایثار انفاق و شهادت آنها فراتر از جغرافیا، زبان و قومیت است.

اسمعیل‌زاده ادامه داد: امام حسین (ع) الگویی والا برای همه جهانیان به‌خصوص شیعیان است، همان‌طور که در منابع تاریخی و حدیثی اسلام اعم از آثار اهل سنت و مکتب تشیع، فضائل فراوانی برای امام حسین (ع) ذکر شده است.

وی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های راهپیمایی اربعین حضور مردمی از کشورهای مختلف و پنج قاره جهان در این مراسم است که بر اهمیت آن افزوده است، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های راهپیمایی این است که از تمامی دین‌ها از جمله مسیحیت، زرتشتی‌ها، ارمنی‌ها و... شرکت می‌کنند.

واعظ شهیر سرچهان در پایان اضافه کرد: امیدواریم خداوند متعال روز به روز به زائران آقا سیدالشهدا افزون کند و فرهنگ حسینی را بر سراسر جهان گسترش بدهد و ظهور آقا امام‌زمان (عج) هر لحظه و ثانیه نزدیک‌تر بگرداند.

انتهای خبر/224224

 

نظرات بینندگان